Twórz nową wersję strony internetowej z głową

Pamiętaj, że nieprawidłowo wdrożona strona internetowa wpłynie negatywnie na jej pozycjonowanie!

Przewiń w dół

Klikalność strony (UX)

Podobnie, jak w przypadku domu czy mieszkania, które z biegiem czasu wymaga remontu czy chociażby odmalowana, również nasza strona powinna być odświeżana i odpowiadać aktualnym standardom – zarówno pod kątem wyglądu, jak i funkcjonalności. Jest to niezmiernie istotne szczególnie z punktu widzenia tzw. UX (User Experiance), doświadczenia użytkownika, który mając przed sobą oferty kilku firm, z dużym prawdopodobieństwem wybierze ten bardziej nowoczesny.

Zanim zdecydujemy się na zmianę naszej strony, warto w pierwszej kolejności zweryfikować, analizując serwisy konkurencji, czy jest to aktualnie rzeczywiście konieczne, a jeżeli tak, to jakich elementów brakuje naszej stronie, aby nie odbiegała ona od rankingujacej wysoko konkurencji.

W tej ocenie istotny jest zatem odbiór strony przez użytkowników, jakie wrażenie robi na nich nasza strona.

Pomocne w ocenie, czy warto bądź nawet trzeba dokonać zmiany naszej strony, mogą okazać się odpowiedzi na poniższe pytania:

  • czy wykorzystuje najnowsze technologie?
  • czy jej wygląd jest ciekawy, innowacyjny i nowoczesny?
  • czy wyświetla się poprawnie na różnych przeglądarkach?
  • czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych?
  • czy jest intuicyjna, tzn. czy wszystkie informacje są łatwo dostępne i można je szybko odnaleźć z poziomu każdej podstrony serwisu?
  • czy strona ładuje się szybko?
  • czy w łatwy i mało kosztowny sposób możesz dokonywać zmian i aktualizacji na swojej stronie?

Jeżeli przynajmniej na kilka z powyższych pytań odpowiedź brzmi NIE, jest to sygnał, że czas na zmianę twojej strony!

Na co zwrócić uwagę podczas budowy nowej wersji witryny?

Przede wszystkim na to, aby nie popełniać tych samych błędów, co przy obecnej wersji strony i dostosować ją do obecnych standardów, wpływających pozytywnie na pozycjonowanie stron internetowych.

Należy zatem zadbać o mobilność strony, jeżeli nie wyświetla się ona poprawnie na różnych urządzeniach, przyspieszyć czas ładowania się strony, jeżeli uruchamia się zbyt wolno.

Przede wszystkim należy pamiętać, aby dostosować naszą stronę nie tylko dla robotów, ale głównie pod kątem użytkowników – tak, aby ich odbiór (doświadczenie/UX) naszej witryny był jak najlepszy. To właśnie wtedy pozycjonowanie będzie bardziej skuteczne! Na cennik pozycjonowania również wpływa technologia, która została użyta do wykonania strony. Pamiętaj także o:

  • jasnej i przejrzystej strukturze i hierarchii serwisu,
  • wykorzystaniu czcionki odpowiedniej wielkości i skontrastowanej z tłem – tak, aby wszystkie treści na stronie były przejrzyste i widoczne,
  • opublikowanie przydatnych i wartościowych treści, odpowiadających na intencję użytkowników,
  • wzbogaceniu podstron grafikami, tabelami, plikami video, zachęcających użytkownika do dłuższego pozostania na naszej stronie,
  • dodaniu na swojej stronie wartościowych podstron informacyjnych (o firmie, historia, referencje, opinie, certyfikaty), zwiększających zaufanie użytkowników do Twojej firmy,
  • prostej, przyjaznej i intuicyjnej nawigacji,
  • wdrożenie dodatkowej nawigacji okruszkowej (tzw. breadcrumba), ułatwiającej poruszanie się po serwisie szczególnie w przypadku bardziej zagłębionych podstron,
  • wykorzystaniu szablonu i designu strony zbliżonego do rankingującej wysoko konkurencji

Szczególnie istotny jest ostatni wskazany punkt, gdyż inna struktura i sposób zaprezentowania oferty sprawdza się w branży motoryzacyjnej, a inny w odzieżowej.

Nasza oferta

Zatrudnij nas, a zadbamy o to, aby proces zmiany strony internetowej przebiegł poprawnie i bez utraty osiągniętych pozycji.