Twórz nową wersję strony internetowej z głową

Pamiętaj, że nieprawidłowo wdrożona strona internetowa wpłynie negatywnie na jej pozycjonowanie!

Przewiń w dół

Modyfikacje pod kątem SEO

Jeśli zabierasz się za zmianę swojej strony warto pomyśleć na samym początku o kwestiach związanych z SEO oraz UX. W tym artykule zajmiemy się głównie kwestią przygotowania strony pod pozycjonowanie www. O jakich najistotniejszych elementach musisz pamiętać? Jakie mamy dla Ciebie wskazówki dotyczące procesu tworzenia serwisu? Zapoznaj się z poniższym artykułem, a przygotujesz stronę gotową do opublikowania i bez zbędnego przeprowadzania dodatkowego audytu SEO.

Proces tworzenie witryny - technologie

Zanim podejmiesz pracę zastanów się jakie technologie wykorzystasz do tworzenia swojej strony i wykonaj audyt pozycjonowania. Mając na uwadze ciekawy wygląd strony nie zapomnij o najnowszych trendach w projektowaniu stron oraz przestarzałych rozwiązaniach, jakim jest m.in. Flash. Obecnie większość nowych stron jest przygotowana w technice RWD, czyli responsive web design - automatyczne dostosowanie strony do rozmiaru okna przeglądarki.

Kod nowej strony pod kątem SEO

Zaczynając od sekcji head (<head> - </head>) warto zwrócić uwagę, aby strona zawierała niezbędne elementy na potrzeby pozycjonowania:

  • znacznik title (tytuł strony), widziany bezpośrednio w wyszukiwarce, należy ustawić indywidualny tytuł dla każdej z podstron serwisu,
  • meta-description (opis strony), tekst także pojawiający się w wyszukiwarce, opisujący każdą z podstron powinien zawierać od 160 do 320 znaków.

Jeśli korzystasz z statystyk Google Analytics pamiętaj o skopiowaniu skryptu JS do nowej strony, aby nie utracić danych do analizy.

Projektując stronę nie zapominaj również o podstawowych elementach jak:

  • linkach przyjaznych, które będą odzwierciedlały zawartość strony – krótkie, zwięzłe i tematyczne,
  • prawidłowym osadzeniu logo strony w znaczniku z odpowiednim tekstem alternatywnym (alt),
  • utworzeniu menu oraz breadcrumb’ie (nawigacji okruszkowej) w wersji HTML, które należy umieścić w widocznym i dostępnym dla użytkownika miejscu.

Nowa strona, a content pod SEO

W kolejnym ważnym kroku przy budowanie nowej wersji witryny przechodzimy do contentu, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie. Na ten element składają się zarówno treści, nagłówki, obrazki i inne materiały.

Zabierając się za nagłówki Hx pamiętaj, aby każda storna posiadała jeden nagłówek pierwszego rzędu (H1) odpowiadający tematycznie zawartości strony. Dobrze jeśli będą także uwzględnione nagłówki Hx niższego rzędu - przykładowo wzoruj się na tekście z gazety, gdzie nad każdym akapitem pojawia się tematyczny nagłówek.

Zgodnie z wytycznymi Google strona powinna być przejrzysta i bogata w przydatne treści. Zatem najlepiej jeśli treści zostaną przeniesione z obecnego serwisu, a jeszcze lepiej kiedy zaktualizujemy opisy o dodatkową ilość znaków czy materiały graficzne, wideo lub tabelki.

Na koniec warto wspomnieć, aby wszystkie aktualne odnośniki starej strony przekierować 1:1 na adresy URL nowej wersji serwisu, tak aby historia czy uzyskany dotychczas ranking w wyszukiwarce Google przeszedł na nowe adresy. Takie rozwiązanie dodatkowo wspomoże proces pozycjonowania i indeksacji nowej wersji strony internetowej.

Nasza oferta

Zatrudnij nas, a zadbamy o to, aby proces zmiany strony internetowej przebiegł poprawnie i bez utraty osiągniętych pozycji.